چه عواملی باعث تغییر رنگ چشم می شوند؟

حتما تا بحال از خودتان پرسیده اید که رنگ چشم شما تحت تاثیر چه عواملی قرار می گیرد؟
چطور می شود که گاهی اوقات چشم شما تیره است و در زمانی دیگر روشن؟
چطور می شود که عضوی از خانواده چشمش تیره ای است و عضوی دیگر روشن؟

شرایط هایی که باعث تغییرات رنگ چشم:
1- میزان ملانین و سن افراد
در نوزادان همیشه چشم ها سبز،آبی یا خاکستری است اما بعد از مدتی رنگ چشم ها تغییر پیدا می کند و به رنگ قهوه ای یا مشکی در می آید. زمانی که کودک متولد می شود میزان ملانین موجود در عنبیه آن چشم ها کم است اما به مرور زمان تولید ملانین در عنبیه بیشتر می شود و از آبی به رنگ سبز و در نهایت به قهوه ای تغییر پیدا می کند.
2- آسیب هایی که به چشم وارد شده است:
طبق نظریه آکادمی آمریکا (American Academy) یا انجمن چشم پزشکان آمریکا تمامی ضربه هایی که به چشم انسان وارد می شوند ممکن است باعث تغییر رنگ در عنبیه شوند.داروها و یا قطره هایی هو موثرند در تغییر رنگ دادن به چشم.
3- خلق و خو (Mood)
زمانی که خوشحال هستید، می خندید و یا گریه می کنید مردمک چشم در حال تغییر است. با تغییراتی که در اندازه مردمک چشم صورت می گیرد، رنگ چشم ها هم تغییر پیدا می کند.
4- تغذیه:
دانه هایی که در غذا ها، میوه جات، سبزیجات شما وجود دارد می تواند نقش مهمی در تغییر رنگ چشم شما داشته باشد. کسانی که عنبیه روشنی دارند به نسبت تیره ها تغییر پذیرتر هستند.
5- آرایش چشم ها:
رنگ هایی که برای دور چشم ها استفاده می شوند می تواند به تغییر رنگ چشم ها کمک می کنند. که البته موقتی است و با تمیز کردن آن ها، پاک می شوند.
6- عمل های لیزری:
تنها وسیله ای که سهولت در تغییر رنگ چشم ها دارد عمل های لیزری است که امروزه برای کاهش ملانینموجود در عنبیه استفاده می شود. بعضی از جراحی ها هستند که با گذاشتن عنبیه مصنوعی تغییر رنگ چشم می دهند، که البته ما هیچگاه عمل های لیزری را توصیه نمی کنیم زیرا آمار نشان می دهد که درصدر نابینایی در این تعداد بیشتر از تغییر رنگ ها است.
7- لنزهای رنگی:
حتما با توصیه پزشک لنز رنگی تهیه کنید زیرا لنز باعث افزایش بیماری ها و زخم های قرنیه ای می شوند.

پاسخ همه سوالات تماس با ۰۹۳۹۲۰۰۲۴۵۲

و مراجعه به اینستاگرام دکتر مهرداد محمدپور

لینک اینستاگرام:

https://www.instagram.com/eyelasik_catarac_clinic

لینک تلگرام مطب چشم پزشکی:

https://telegram.me/drmehrdadmohamadpour

لینک آپارات:

https://www.aparat.com/drmohammadpour

پیمایش به بالا